یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات

یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


 

 

چگونه اطلاعات را از بین ببرید که امکان بازیابی یا ریکاوری آن وجود نداشته باشد؟

تنها راه حصول اطمینان از عدم امکان بازیابی اطلاعات، نوشتن اطلاعات جدید بر روی اطلاعات قبلی است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید هنگامی که فایلی را جابجا میکنید یا پاک میکنید حتی اگر سطل بازیافت ویندوز خود را نیز خالی کنید، همچنان آن فایل بر روی دیسک شما وجود خواهد داشت. دیسک شما اگر هارد دیسک باشد، مموری موبایل یا دوربین و یا فلش دیسک باشد فرقی نمیکند.

چیزی که اتفاق میفتد این است که سیستم عامل (مثلا ویندوز) در سیستم فایل، اشاره گر آن فایل را پاک میکند و نه خود فایل را. این اشاره گر شامل اطلاعاتی از جمله محل نگهداری خود فایل بر روی دیسک است. پس از پاک شدن اشاره گر، آن قسمت از دیسک به عنوان فضای خالی در نظر گرفته میشود در حالی که همچنان فایل در آن قسمت وجود دارد. فایل در فایل سیستم دیده نمیشود اما از نظر فیزیکی موجود است. تا زمانی که اطلاعات جدید در آن قسمت قرار نگیرد، تمام اطلاعات فایل روی دیسک موجود خواهد بود، حتی در صورت جایگزینی اطلاعات جدید، همچنان امکان بازیابی اطلاعات قبلی با بررسی میدانهای مغناطیسی صفحه دیسک وجود دارد!

هنگامی که فایلی پاک میشود اطلاعات هنوز باقی هستند و ما میتوانیم با استفاده از نرم افزار، اطلاعات را بازیابی کنیم.

نرم افزارهای بازیابی (ریکاوری) سیستم فایل حقیقی را بررسی نمیکنند. آنها محتوای واقعی دیسک را بررسی کرده و فایلهای پاک شده را بازیابی میکنند.

اما نحوه عملکرد نرم افزارهای پاک کردن مطمئن فایل ها چگونه است؟

این نرم افزارها قسمتهایی را که فایل پاک شده اما اطلاعات وجود دارد را بررسی کرده و با داده های تصادفی بازنویسی میکنند. این ابزارها فاکتوری تحت عنوان Pass دارند. یک Pass یعنی اطلاعات یک بار با اطلاعات تصادفی بازنویسی میشوند. درحالی که ابزاری با قابلیت 3 Pass، این کار را سه بار انجام میدهد.

در یک Pass تقریبا بیشتر نرم افزارهای ریکاوری قابلیت بازیابی فایل را نخواهند داشت. اما این روش ضعیف به نظر میرسد زیرا سرویسهای اطلاعاتی همچون FBI و CIA میتوانند اطلاعات را بازیابی کنند. آنچه در کاربردهای نظامی قابل قبول است، هفت Pass میباشد. هر چه تعداد Pass های بیشتری اجرا شود، احتمال بازیابی اطلاعات به صورت نمایی کاهش میابد.

برای دانلود نرم افزار مربوط به پاک کردن کامل اطلاعات، اینجا کلیک نمایید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 5 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 18:22 ] [ کاوه حق پناه ]
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User